Pokus o překonání světového rekordu v počtu najetých km za 24 h s EV

Pokus o překonání světového rekordu v počtu najetých km za 24 h s EV

Čas startu

06.11.2021 12:00

Zobrazit vysledky rekordu v novém okně Chci podpořit tuto akci!

Světový rekord úspěšně pokořen a ten nový teď naší zásluhou činí 2 877 km! 💪😎

 

Český tým překonal světový rekord v 24h challenge elektromobilem aneb cesta za světovým rekordem

Před více než 2 roky se podařilo posádce ve složení Bjorn Nyland, Lukáš Hataš a Ondřej Hunčovský s Terezou Hunčovskou z Teslička.cz stanovit nový světový rekord v počtu najetých kilometrů elektromobilem za 24 hodin v běžném provozu. 

Na severu Německa tehdy posádka pokořila předchozí rekord (2644 km) o 137 kilometrů a vytvořila nový – 2781 km.

V lednu 2021 posádka usilovala o překonání i tohoto rekordu, bohužel pokus byl tehdy kvůli sněhové vánici neúspěšný.

Pravý bojovník se ale nikdy nevzdává, stejně jako tato posádka, která si v LISTOPADU 2021 dojela pro nový světový rekord!

 

Den D – Wernber-Köblitz v Německu

Překonání světového rekordu v počtu najetých kilometrů elektromobilem za 24 hodin v běžném provozu se odehrálo ve Wernber-Köblitzu v Německu. 6.11.2021 ve 12:00 h vyrazila posádka na spanilou, 24 hodin dlouhou cestu plnou dobrodružství a napětí za světovým rekordem…

 

100 % na startu aneb jak vybít Teslu

Pro maximální využití času se posádka rozhodla „cyklovat“ baterii v režimu cca 8 – 45 % SOC (stav nabití baterie z angl. „state of charge“, pozn. redakce) a kroužit primárně okruhy o délce 93 km. 

V hlubším stavu vybití totiž dokáže Tesla využít plný výkonový potenciál Superchargeru v.3 a nechat se nabíjet příkonem 250 kW.

První dva okruhy, byly na rozdíl od dalších okruhů specifické v tom, že posádka jela s plně nabitým autem. Proto zvolila o něco delší okruh, aby s minimem sjezdů a nájezdů najela bezmála 220 km a pokusila se tak vybít Teslu na cca 8 %. I přesto, že se posádka snažila udržovat rychlost okolo 185-190 km/h, nastaly momenty, kdy musela díky provozu často zpomalovat až na 100 km/h. Vedlejším efektem těchto zpomalení byla skutečnost, že k první nabíjecí zastávce dorazila se 14 % v baterii.

 

Jak vypadalo 24 hodin? Nabíjíme, vybíjíme, nabíjíme, vybíjíme…

Scénář byl velmi podobný, až shodný. Posádka Teslu vždy nabila, dle aktuální hustoty provozu, na 43-47 % kapacity baterie za 9-12 minut a pak 33-37 minut kroužila okruh dlouhý 93 kilometrů, během kterého auto vybili na 5-10 %. A takhle pořád dokola…

Maximálního nabíjecího výkonu 250 kW dosáhli, kromě jednoho případu, při každém z 29 nabíjení, méně pozitivní byl ale fakt, že se po zhruba 8 nabíjení částečně snížil průměrný nabíjecí výkon a při každé zastávce tak ztratila posádka zhruba dvě minuty. 

Posádku postihla ale i větší komplikace než pomalejší nabíjení. Při jednom z prvních okruhů musela posádka ve složení Ondry z Teslička.cz a Honzy zastavit na rychlou kontrolu, protože je za jízdy překvapila vibrace kol. Po neplánovaném zastavení zjistili, že se jedno kolo povolilo a jelikož neměli u sebe správný klíč, museli utáhnout kolo alespoň rukou. Problém s kolem dořešili poté až při nabíjení.

We are the champions, my friends…

Posádku opravdu nic nezastavilo a přes všechny nástrahy oslavili nejedno vítězství.

Po 8 hodinách a 9 minutách jízdy překonali metu 1000 km a s náskokem téměř hodiny a půl tak překonali dosud nejlepší známý čas, který stanovil Bjorn Nyland s vozem Audi e-tron GT. 

To nejpodstatnější se odehrálo až o nějakých 15 hodin později…

Po 23 hodinách a 17 minutách jízdy vyrovnala posádka stávající světový rekord (2781 km) a o dalších 30 vteřin později ho i překonala.

„Ten pocit, že se to povedlo byl neskutečný a pro nás všechny zúčastněné byl zároveň obrovskou odměnou za to, že jsme přípravě i realizaci této akce věnovali několik dní.“

Ondřej Hunčovský, Teslička.cz

Za dalších 40 minut jízdy vytvořil tento tým nový světový rekord a v neděli 7.11.2021 v čase 12:00:00, přesně po 24 hodinách jízdy, svítilo na tachometru Tesly najetých 2877 km. A byl tak vytvořen NOVÝ SVĚTOVÝ REKORD v počtu najetých kilometrů elektromobilem za 24 hodin v běžném provozu

 


Původní info:

O co se pokoušíme?

Překonat stávající rekord v počtu najetých kilometrů za 24 hodin elektromobilem v běžném provozu.

Stávající rekord :

Aktuálně platný světový rekord (7/2019) činí 2 781 km, který drží posádka Bjorn Nyland, Lukáš Hataš (APEL a TOC), Ondřej Hunčovský a Tereza Hunčovská (oba Teslička.cz, APEL a TOC) s vozem Tesla Model 3 Long Range.

APEL – Asociace pro elektromobilitu, TOC – Tesla Owners Club

Podmínky předtím a teď :

7/2019 – Tesla Model 3 Long Range 2019, průměrná teplota okolo 15°C, letní pneu, 18″ Aero kola, 95 % okruhu neomezená rychlost (sever Německa), minimální provoz, bez semaforu, nabíjení na Ionity (až 190 kW), 3 řidiči + 1 pitstop manager

1/2021 (neúspěšný pokus – nepřízeň počasí) – Tesla Model 3 Performance 2020, průměrná teplota -2°C, zimní pneu, 18″ Aero kola, 100 % okruhu neomezená rychlost (východ Německa), střední provoz, 1 semafor, nabíjení na Superchargeru v.3 (až 250 kW), pravděpodobně 4 řidiči + 2 členi pitstopu

11/2021 – Tesla Model 3 Performance 2021, průměrná teplota cca 3°C (rozmezí -3°C v noci až 6°C přes den), 18″ kola, 100 % okruhu neomezená rychlost (východ Německa), střední provoz, 1 semafor, nabíjení na Superchargeru v.3 (až 250 kW), pravděpodobně 3 řidiči + 2 členi pitstopu

Taktika :

Pokusíme se využít výhody v podobě rychlejšího nabíjení (Supercharger v.3 vs Ionity) a zároveň minimalizovat nevýhody, tedy vyšší spotřebu auta či potenciální zdržení na křižovatce se semaforem a celkově komplikovanější provoz.

Konkrétněji?

Zvolíme okruh o délce 90-100 km (u stávajícího rekordu byl nejčastější okruh o délce 110-120 km). Na dálnici budeme udržovat rychlost okolo 180-190 km/h (předtím okolo 170 km/h) a nabíjet pouze v rozmezí cca 10 – 45 % stavu baterie (předtím cca 10 – 60 %).

Střídání posádky :

Konkrétní složení posádky je stále v řešení, nicméně, plánujeme podobný model jako u předchozího rekordu, tedy pilot + copilot a pravidelné střídání, abychom předešli únavě a udrželi maximální koncentraci. Pro odpočinek máme připravený i náš Model X v lůžkové úpravě.

Předpoklad úspěchu :

Sucho (na několika úsecích je snížená max. povolená rychlost při dešti), dosažení nabíjecího výkonu 250 kW, zelená na semaforu, provoz bez abnormalit, žádný defekt.

Jaké si dáváme šance na úspěch/překonání rekordu?

51:49 😁

Proč to děláme? 

Baví nás zkoušet nové věci, posouvat hranice a nebo třeba rovnou světový rekord :) Navíc, je to zajímavá demonstrace toho, že elektromobil už dávno neznamená jen 100 km dojezd a poté několik hodin nabíjení. Pro představu, za těch 24 hodin se pokusíme dojet 4x z Prahy do Chorvatska či Itálie. Zároveň otestujeme chování auta při takto velkém zatížení – po dobu 24 hodin Tesla pojede vysokou rychlostí a do toho se bude nabíjet maximálním možným výkonem.

Co obnáší naše přípravy? 

Několikrát jsme se vypravili na místo činu a testovali jsme např. různé varianty okruhu, alternativní trasy, vliv rychlosti auta na jeho spotřebu či teplotu baterie, potažmo rychlost nabíjení, resp. nabíjecí křivku. Také jsme testovali stabilitu internetového připojení pro následný živý přenos.

Kdo všechno se zaslouží o realizaci této akce?

Ondřej Hunčovskýorganizátor akce, řidičteslicka.cz
Tereza Hunčovskáevent pitstop managerteslicka.cz
Martinřidič, pitstopteslicka.cz
Jan Semotampitstop, řidič, video
Jakub Motlíkweb support, frontendjakubmotlik.cz
Jirka Brožekřidičteslicka.cz
Marek Tomíšekřidič, redaktorfDrive.cz
I Norton Slovákspoluorganizátor akce, řidič, technická podpora, web/backendTesla Club
Kamil Řezačtechnická podpora, programování backendkrezac – GitHub

 

 

Podpora naší akce – Příspěvky

Pokud máte zájem nás podpořit budeme Vám vděční za Vaše finanční příspěvky, díky kterým bychom alespoň částečně kompenzovali nemalé výdaje spojené s přípravou a realizací této akce.

Příspěvky nám můžete zaslat pomocí bankovního převodu:

 

 

číslo účtu:    5275257/5500
IBAN:           CZ4720100000002000552269

 

 

 

A pomocí kryptoměn:

Adresa BTC

BTC

LTC

ETH

Sponzoři

Teslička.cz – www.teslicka.cz

Tesla Club

 

Kontaktujte nás a můžete se stát taky našimi sponzory

Mediální partneři

fDrive – www.fdrive.cz

Napsali o nás

Český tým se opět pokusí o světový rekord ve 24hodinovce elektromobilem (fDrive.cz)

Pokus českého týmu o světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem odstartoval (fDrive.cz)

Překonali jsme světový rekord ve 24hodinovce, sledujte závěrečný finiš (fDrive.cz)

 

Sněhová nadílka při nezdařeném pokusu o rekord 1/2021

Nabízíme