Pokus o překonání světového rekordu v počtu najetých km za 24 h s EV

Pokus o překonání světového rekordu v počtu najetých km za 24 h s EV

Jízda ukončena

03.01.2021 13:30

Chci podpořit tuto akci!


Aktuální info – z důvodu mimořádně nepříznivého počasí jsme se rozhodli akci předčasně ukončit a pokus o překonání rekordu odložit na jiný termín. Děkujeme všem za podporu a těšíme se na příště!

 


Zde budeme postupně upravovat a doplňovat další informace


O co se pokoušíme?

Překonat stávající rekord v počtu najetých kilometrů za 24 hodin elektromobilem v běžném provozu.

Stávající rekord :

Aktuálně platný světový rekord (7/2019) činí 2 781 km, který drží posádka Bjorn Nyland, Lukáš Hataš (APEL a TOC), Ondřej Hunčovský a Tereza Hunčovská (oba Teslička.cz, APEL a TOC) s vozem Tesla Model 3 Long Range.

APEL – Asociace pro elektromobilitu, TOC – Tesla Owners Club

Podmínky předtím a teď :

7/2019 – Tesla Model 3 Long Range, průměrná teplota okolo 15°C, letní pneu, 18″ Aero kola, 95 % okruhu neomezená rychlost (sever Německa), minimální provoz, bez semaforu, nabíjení na Ionity (až 190 kW), 3 řidiči + 1 pitstop manager

1/2021 – Tesla Model 3 Performance, průměrná teplota -2°C, zimní pneu, 18″ Aero kola, 100 % okruhu neomezená rychlost (východ Německa), střední provoz, 1 semafor, nabíjení na Superchargeru v.3 (až 250 kW), pravděpodobně 4 řidiči + 2 členi pitstopu

Taktika :

Pokusíme se využít výhody v podobě nepatrně* rychlejšího nabíjení (Supercharger v.3 vs Ionity) a zároveň minimalizovat nevýhody, tedy vyšší spotřebu auta či potenciální zdržení na křižovatce se semaforem a celkově komplikovanější provoz.

* Docílit nabíjecího výkonu 250 kW není v takto nízkých teplotách snadné vzhledem k teplotě baterie – i proto zvolíme kratší okruh a pojedeme vyšší rychlostí, aby si baterie udržela vyšší teplotu. Navíc, plným výkonem 250 kW se auto nabíjí jen po velmi krátkou dobu a reálná úspora času oproti Ionity není tak velká, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Konkrétněji?

Zvolíme kratší 65 – 80 km okruh (při minulém rekordu 80 – 120 km). Na dálnici budeme udržovat rychlost okolo 180 km/h (v minulém případě 160 – 170 km/h) a nabíjet pouze v rozmezí cca 5 – 45 % stavu baterie (v minulém případě 8 – 60 %) .

Střídání posádky :

Konkrétní složení posádky je stále v řešení, nicméně, plánujeme podobný model jako u předchozího rekordu, tedy pilot + copilot a pravidelné střídání, abychom předešli únavě a udrželi maximální koncentraci. Pro odpočinek máme připravený i náš Model X v lůžkové úpravě.

Předpoklad úspěchu :

Sucho (na několika úsecích je snížená max. povolená rychlost při dešti), dosažení nabíjecího výkonu 250 kW, zelená na semaforu, provoz bez abnormalit, žádný defekt.

Jaké si dáváme šance na úspěch/překonání rekordu?

50:50 🤔

Proč to děláme? 

Baví nás zkoušet nové věci, posouvat hranice a nebo třeba rovnou světový rekord :) Navíc, je to zajímavá demonstrace toho, že elektromobil už dávno neznamená jen 100 km dojezd a poté několik hodin nabíjení. Pro představu, za těch 24 hodin se pokusíme dojet 4x z Prahy do Chorvatska či Itálie. Zároveň otestujeme chování auta při takto velkém zatížení – po dobu 24 hodin Tesla pojede vysokou rychlostí a do toho se bude nabíjet maximálním možným výkonem.

Co obnáší naše přípravy? 

Několikrát jsme se vypravili na místo činu a testovali jsme např. různé varianty okruhu, alternativní trasy, vliv rychlosti auta na jeho spotřebu či teplotu baterie, potažmo rychlost nabíjení, resp. nabíjecí křivku. Také jsme testovali stabilitu internetového připojení pro následný živý přenos. Video z prvního testování např. zde: https://youtu.be/7tZm9BArkug?t=722

Všichni účinkující si také musí projít PCR testem, který nesmí být starší 48 hodin, takže není možné se nechat otestovat s předstihem a o výsledku se dozvíme až den před startem.

Kdo všechno se zaslouží o realizaci této akce?

Ondřej Hunčovskýorganizátor akce, řidičteslicka.cz
I Norton Slovákspoluorganizátor akce, řidič, technická podpora, web/backendteslaowners.cz
Jakub Motlíkweb support, frontendjakubmotlik.cz
Tereza Hunčovskápitstop managerteslicka.cz
Jirka Brožekřidičteslicka.cz
Marek TomíšekřidičfDrive.cz
Martin Petrášvideoeasy-production.cz
Kamil Řezačtechnická podpora, programování backendkrezac – GitHub

 

Podpora naší akce – Příspěvky

Pokud máte zájem nás podpořit budeme vám vděční za vaše finanční příspěvky, díky kterým bychom alespoň částečně kompenzovali nemalé výdaje spojené s přípravou a realizací této akce.

Příspěvky nám můžete zaslat pomocí QR kódu:

číslo účtu:    2000552269 / 2010
IBAN:           CZ4720100000002000552269

Aktuální výše příspěvků na bankovním účtu je: x Kč

Z příspěvků bychom rádi podpořili nějakou dobrou věc v oblasti elektromobility. Pokud máte nějaké tipy, pište, volejte… :)

 

Sponzoři

Teslička.cz – www.teslicka.cz

Tesla Owners Czech – www.teslaowners.cz

Tesla Owners Slovakia o.z. – Tomas Gurský, Jaroslav Kapšo, Kristián Kratochvíl

 

Kontaktujte nás a můžete se stát taky našimi sponzory

Mediální partneři

fDrive – www.fdrive.cz

Tesláček – www.teslacek.tv

Napsali o nás

FDrive.cz        článek

TeslaCzech         článek

Elektrickevozy.cz         článek

MojElektromobil        článek

 

Nabízíme